Wednesday 21 September 2011

Google+ Sudah Dibuka Kepada Umum


Google+ yg merupakan rangkaian sosial yg dicipta oleh gergasi enjin carian dunia dijangka memberi saingan sengit kepada Facebook yg sudah disertai oleh berjuta2 manusia diseluruh dunia termasuk "kome" sudah bersedia untuk digunakan..hehhh( siaplar Fb pasnih).

Sebelum nih, hanya beberapa kerat saje daripada kite nih yg boleh gunakan bnde alah nih melalui invitation sejak bulan Jun lalu (test power kot). Menurut Mister Vic Gundotra, Naib Presiden Kejuruteraan Google dgn peningkatan yg dah kami buat nih dari versi trial ke beta sempena ulangtahun Google ke 100 dan melalui cara ini, semua org boleh join  dan berhubung dengan orang-orang tersayang.

Google juga telah lancarkan fungsi Hangouts yakni video conference do Google+. Semasa pengenalan awalnya dulu, fungsi ini terhad hanya utk pengguna PC even ianya wujud sebagai aplikasi utk gadjet yg berasaskan sistem operasi bergerak Android dan iOS Apple.

Kini fungsi Hangouts telah tersedia utk gadjet mudah alih berasaskan Android 2.3 serta ada front kamera lah. Untuk iOS sabar dulu aaaa, it's coming soon. Bagaimanapun fungsi ini hanya limited kepada 10 org sahaja sekarang dan pelancarannya akan menampikan Will.i.am dari Black Eye Peas pada malam ini.

Masih ada ciri-ciri tambahan akan diperkenalkan tetapi buat masa sekarang pihak Google hanya mempertontonkan kepada umum dan sekaligus mendapatkan maklumbalas.

Pihak Google dengan senang hatinya mencipta satu antaramuka program aplikasi yg akan membolehkan pihakpembangun perisian pihak ketiga mencipta aplikasi yang akan mengambil kesempatan keatas Hangouts tersebut.

Sumber:http://news.cnet.com

No comments:

Post a Comment